Sprostitev za vsakogar

Anne_Falls_200x151

Časovne stiske, poplava informacij, sprejemanje pomembnih odločitev so del našega vsakdana, ki nas neprestano potiska v stresne situacije. Obvladovanje učinkovitih načinov sprostitve je zato ključno, da ostanemo zdravi in živimo uravnoteženo življenja.

Sprostitev je temeljna veščina na poti osebnostnega razvoja, ki jo mnogi iskalci duhovnih zakladov in raziskovalci notranjih svetov pogosto preskočijo.

Navidez enostavne metode in tehnike se nam zdijo dolgočasne in si rečemo: »Saj to že obvladam in znam.« in se posvetimo bolj atraktivnim veščinam, kot so delo z energijami in urjenju v različnih novodobnih sistemih, ki obljubljajo hitre rezultate itd.

Vendar naravni zakon razvoja in postopnosti neprestano deluje in čutimo, da ne napredujemo. Preskočili smo prvo zelo pomembno stopnico – sprostitev, ki nam omogoča samozavedanje, ohranjanje trdnega zdravja in duševnega ravnovesja.

Predstavljajte si avto, ki iz dneva v dan vozi z zategnjenimi zavorami. Kakšni nepotrebni obremenitvi je izpostavljen motor in kako prezgodaj se izrabijo njegovi izpostavljeni gibalni deli. Tudi mi živimo z zategnjenimi zavorami, če je veliko napetosti in živčnosti v življenju. Motor je naše telo. Zavore so naše zavedne in nezavedne napetosti. Preden se  lotimo kakršne koli pomembnejše naloge v življenju se moramo naučiti sprostiti te zavore, sicer se dolgoročno začuti usodene posledice na zdravju.

V nadaljevanju bomo spoznali nekaj praktičnih načinov in tehnik za doseganje sprostitve.

 

qigonghealing_1

KAJ JE SPROSTITEV?

Recite povprečnemu posamezniku, naj se sprosti in zelo verjetno je, da se bo ulegel na tla in obmiroval. Za večino ljudi pomeni sprostitev »nič početje«, oziroma obležati in obmirovati kot brezoblična kepa.

Kaj natančno pomeni sprostitev? S tem ne mislimo na posedanje na travi ob vikendu, popoldanski odmor ali gledanje televizije in zobanje kikirikija. Sprostitev ni enako kot počitek. Je predvsem tehnika, zvrst vaje, ki zahteva osredotočenost in uporabo notranjih predstav. Na praktični ravni je stanje sprostitve povezano z odpravo negativnih čustvenih stanj in odvečnih ter nepotrebnih napetosti v telesu. Načine, kako dosegamo sprostitev, lahko razdelimo na :

PASIVNA SPROSTITEV

Načini sproščanja, za katere je značilno mirovanje v nekem položaju (najpogosteje sede in leže) in osredotočanje na določene notranje procese (vizualizacija, izgovarjanje določenih besed, osredotočanje na določene dele telesa in dihanje).

Sem spadajo tehnike, kot so: zen/buditične meditacije in vse meditacije, ki se izvajajo v mirovanju, avtogeni trening, nekatere zvrsti joge, itd. Ta način nas nauči začutiti učinke sprostitve v mirovanju in nas popelje v stanja globoke sprostitve, kar krepi naš imunski sistem in ohranja naše samozdravilne sposobnosti.

AKTIVNA SPROSTITEV

Način sproščanja, za katerega je značilno umirjeno gibanje celotnega telesa ali določenih delov telesa.

Kretnje so praviloma počasne in ponavljajoče. Pozornost je osredotočena na telo ali določene dele telesa z namenom, da zaznamo napetosti v gibanju in jih odpravimo. Sem spadajo tehnike kot so: tai chi, qigong, nekatere zvrsti plesa, Feldenkrais metoda, Aleksandrova tehnika. Pogojno tukaj lahko dodamo še hojo v naravi in vse vrste gibalnih veščin , ki jih izvajamo napočasen način in z zavedanjem.
Tovrsten način: zavedanje skozi gibanje je pomemben, ker nas uči odpraviti »zavore », napetosti v telesu istočasno, ko se premikamo ali opravljamo neko opravilo v določenem položaju.
Odpravlja posledice stresov iz preteklosti, ki so se vskladiščili v našem telesu kot napetosti, ki nas trajno izčrpavajo. Spet pridobimo lahkotnost gibanja, telo in um se povežeta, kar nam prinese nove ravni življenske energije, ki nam je prej po nepotrebnem odtekala.

Za uspeh pri sproščanju je pomembno, da postanemo »homo ludens« – človek, ki se igra in uživa v tem početju. Doseganje sprostitve je proces, ki zahteva določeno časovno obdobje. Dosežemo jo z vajo in razvijanjem določenih občutkov na telesni in duševni ravni. Recite naključnemu posamezniku, ki ne pozna sprostilnih tehnik, naj se sprosti; in zelo verjetno ga boste spravili v stress, saj ne bo vedel, kaj mora čutiti in kako naj to naredi.

LZM095

HITRI SPROSTILEC je osnovna tehnika, ki se jo bomo naučili in vam bo omogočila v zelo kratkem času odpraviti utrujenost in napetost na najpogosteje zakrčenih delih telesa.

Mišične napetosti na predelu čela, okoli oči, na predelu brade in ramenskem delu so pri večini razlog za stalno in nepotrebno izgubo energije. Čez dan se ne zavedamo prefinjenih napetosti, ki se ustvarjajo na omenjenih mestih, na koncu dneva smo izčrpani in nas toge bolečine opomnejo na te predele.

Vajo lahko izvajamo leže, v sedečem položaju ali stoje.

Pomembno je, da zapremo oči, dihamo umirjeno (osnovno pravilo za sprostilno dihanje je: »Dihaj tako, da ne slišiš svoje dihanje!«). Vdih in izdih naj potekata skozi nos.

– pozornost usmerimo na čelo, sprostimo čelo, z umirjenim izdihom odpeljemo napetost s tega predela
– usmerimo pozornost okoli oči in prav tako z umirjenim izdihom odpeljemo napetost s tega predela
– usmerimo pozornost na predel brade, pustimo, da nam spodnja čeljust sproščeno zdrsne na dol; in prav tako z umirjenim izdihom odpeljemo napetost s tega predela
– usmerimo pozornost ramena, začutimo, kako težnost učinkuje na ramena in jih vleče na dol; in prav tako z umirjenim izdihom odpeljemo napetost s tega predela

Na vsakem predelu izvedemo vsaj dva do tri vdiha/izdiha, na koncu umirjeno dihamo in eno do dve minuti vztrajamo v tem sproščenem stanju. Oči ostajajo zaprte.

Na koncu počasi odpremo oči in se blago pretegnemo.

Za vajo potrebujemo 2 do 4 minute.

Vajo je na začetku prvih nekaj dni priporočljivo izvajati vsaj trikrat dnevno.

Vajo se izvaja kadarkoli se začuti napetost in utrujenost. Učinek vaje je hitro umirjanje in osvežitev.

©Društvo Tolmun

ljubljanica pred lju