Taijiquan pomaga zmanjševati stres in tesnobo

logotoc

“Taijiquan pomaga zmanjševati stres in tesnobo. In tudi pomaga večati fleksibilnost ter ravnotežje,”

je zapisalo osebje Mayo klinike.

Taijiquan – nežen način obvladovanja stresa

Mayo klinika je vzor sodobnim zdravstvenim organizacijam, saj se v 2014.  ponaša z oznako I.najboljša klinika v ZDA in je v zadnjih 20.letih nenehno na vrhu najboljših. Je neprofitna organizacija za zdravstveno oskrbo, raziskave in izobraževanja za ljudi raznih družbenih ravni, s centralo v Rochester, Minnesota. Po svetu pa je poznana tudi po tem, da prakticira integrativno medicino. Zaposluje več kot 3.800 zdravnikov in znanstvenikov iz različnih delov sveta in skoraj 51.000 dodatnega ustreznega medicinskega osebja. Za raziskave porabi več kot 500 milijonov dolarjev letno. Aktivno sodeluje tudi z drugimi organizacijami in panogami, ki doprinašajo čvrstitvi zdravja. Z razliko od drugih klasičnih klinik se Mayo klinika ukvarja tudi z izobraževanjem pacientov na nivoju ohranjanja zdravja in preventive. S tem v vezi priporočajo tudi vadbo Qigong in Taijiquan.0274fc5113bc64176faf075e6cc827b2

Nekaj o tem iz njihovih objav v Mayo Foundation for Medical Education and Research:

 Če iščete načine za zmanjšanje stresa, poskusite Tai-chi (Taijiquan). Sicer izvorno gojen za samoobrambo, se je Tai chi preoblikoval v graciozno obliko vadbe, ki se dandanes uporablja za zmanjševanje stresa in številne druge probleme z zdravjem. Pogosto opisan kot meditacija v gibanju Tai chi spodbuja mirnost preko izvajanja nežnih in tekočih gibov.

 Kdo lahko izvaja Tai chi?

 Tai chi uporablja nežne potiske in na ta način minimalno obremenjuje mišice in sklepe, zaradi česar je na splošno varna oblika gibanja, primerna za vse starosti in za vse nivoje kondicije. V resnici, prav zato, ker ima Tai chi nežne potiske, je še posebej primeren za starejše in za vse tiste, ki drugače ne bi smeli “telovaditi”.

Obenem Tai chi privablja, ker je poceni, ker ne zahteva nobene posebne opreme in se ga lahko izvaja v prostorih ali pa na prostem, bodisi sam ali v skupini.

Čeprav je Tai chi na splošno varen, se svetuje, da se rizične nosečnice ali bolniki z resnimi poškodbami hrbtenice, sklepov, zlomov, hude rizične osteoporoze ali kile glede morebitne vadbe posvetujejo z njihovimi zdravniki. Vsekakor se pri izvajanju Tai chi v slednjih primerih zahteva spremenjeno izvajanje ali popolno izogibanje nekaterih drž.

7f67c370a2441c30cac87b9f917e9b99

 Zakaj je vredno poskusiti Tai chi?

Ko se naučimo pravilnega gibanja in ga redno izvajamo, je Tai chi lahko pozitiven del celostnega pristopa k izboljšanju zdravja.

Dobrobitnosti Tai chi vsebujejo:

– Zmanjšan stres in anksioznost

– Povečana aerobna zmogljivost

– Več energije in vzdržljivosti

– Večja prožnost, ravnotežje in agilnost

– Povečana mišična moč in odzivnost

 Nekateri dokazi kažejo, da Tai chi lahko pomaga pri:

– Izboljša kakovost spanja

– Okrepi imunski sistem

– Uravnava ravni holesterola in krvnega tlaka

– Izboljšuje stanje pri bolečinah v sklepih

– Izboljšuje stanje simptomov kongestivnega srčnega popuščanja

– Izboljšuje splošno dobro počutje pri starejših odraslih

– Zmanjšuje tveganost padcev pri starejših odraslih

 5008b46340e7903972901a09024e00c8

 

Kako začeti z vadbo Tai chi?

Čeprav lahko najamete ali kupite videe in knjige za učenje Tai chi vadbe, razmislite o tem, da je morda koristno poiskati pomoč in kvalitetno vodenje pri učenju Tai chi. Navodila in napotki izkušenega inštruktorja Tai chi prinašajo številne prednosti pri učenju pravilne tehnike.

Dandanes lahko najdete Tai chi vodeno vadbo ali tečaje v skupinah pri številnih skupnostih v vseh državah sveta. Poiščite sebi primerno skupino, ki vadi v vašem kraju, mestu, skupnosti, centru, klubu, društvu. Tai chi inštruktorji se učijo pri mojstrih in redno vadijo ter z leti pridobivajo na kvaliteti in izkušnjah. Zato se pozanimajte o inštruktorju, o njegovem usposabljanju in koliko let izkušenj ima.

Tai chi inštruktor vas bo postopoma naučil stabilno obstati v pravilnem položaju in vas postopoma učil regulirati dihanje. Inštruktor vas bo učil varnega izvajanja Tai chi, še posebej, če imate poškodbe, če ste kronični bolnik ali imate težave z ravnotežjem ali koordinacijo.

Čeprav je Tai chi gibanje počasno in nežno, skoraj brez negativnih stranskih učinkov, je tudi tu možno dobiti poškodbe zaradi nepravilne drže oziroma postavitve.

Sčasoma se boste z redno vadbo počutili dovolj samozavestne, da boste vadili sami. Takrat lahko začnete s samostojnim izvajanjem. Če pa vam še naprej ustreza vadba v skupini zaradi socializacije in občutka varnosti, potem lahko nadaljujete s Tai chi redno vadbo v društvu.

bf9096225cc99d504d04a8107b60382d

 Kako ohranjati dobrobitnosti Tai chi

Seveda pridobite nekaj koristi od obiska 3 mesečnega ali polletnega tečaja ali Tai chi vodene vadbe. Vendar pa se resnične dobrobiti Tai chi pridobi le z rednim izvajanjem iz dneva v dan.

Nekaterim ustreza redna dnevna rutina: izvajanje Tai chi na istem mestu, ob istem času, vsak dan, kot del rutine. Če pa je vaš urnik neurejen, nič hudega: izvajajte Tai chi vsakič, ko je prostih nekaj minut. Tai chi lahko izvajate celo na zelo subtilen način: preko koncepta umirjanja um-telo, ki je koncept brez dejanskega gibanja, seveda, ko to ni mogoče, a ste v stresnih razmerah, kot so prometni zamaški ali je delavnik prenapet …

 

3024762653b9ba0bdddddef50f3c5467

Taijiquan in Qigong   yin-yanšola notranje moči

e-mailsolanotranjemoci@gmail.com ter info@taichi-sola.si 

ali tel/GMS: 041/430-650

©Društvo Tolmun