Osnovne oblike

I. QIGONG DOSEGANJA NOTRANJE HARMONIJE

 je skupina enostavnih, a zelo učinkovitih vaj, ki delujejo nadvse sprostilno, uravnovesijo in

blagodejno vplivajo na vrat, ramena, hrbtenico, boke

images

V preteklosti so ljudje različnih okolij in iz različnih geografskih območji iskali načine in poti, kako razviti lastne energijske potenciale. Namen tega iskanja je bil jačanje zdravja, večanje borilne sposobnosti in duhovni razvoj.

V kitajski tradiciji se takšna zvrst vaj imenuje Qigong (kar v prevodu pomeni delo z notranjo energijo) in v več kot dvatisoč let praks se je razvilo več sto zvrsti Qigong-a. Glavni namen zdravilnega Qigong-a je preprečevanje bolezni, vzdrževanje krepkega zdravja, dvig vitalnosti, doseganje dolgoživosti.

Qigong doseganja notranje harmonije je zvrst daoističnega sistema vaj, ki  oponaša naravne kretnje živali.

Vaje delujejo tako, da spodbujajo energijski center Dan tien in krepijo hrbet, ramena in vrat.

V današnjem času je običajno, da veliko sedimo: v službi, v avtomobilih, doma pred TV-jem in računalnikom… Posledica takšnega življenskega sloga je, da postanejo naši sklepi in mišice kar kmalu po tridesetem letu trdi in boleči. Razlog za tako stanje je slaba cirkulacija (pretočnost) krvi in tudi življenske energije, ki je Kitajci imenujejo Qi. V kitajski tradicionalni medicini velja, da sta Qi energija in kri povezana. Če je cirkulacija v telesu dobra, potem bo naš Qi močan, naša koža bo mehkejša, obraz bo imel zdravo barvo in naši sklepi bodo bolj prožni.

PRVI ZNAKI STARANJA

Prvi znaki staranja na telesu niso gube na obrazu, temveč bolečine in otrdelost v spodnjem delu hrbta, kar kaže na okrnjeno pretočnost in s tem pomankanje Qi energije v tem delu.

V našem telesu so vsi organi energijsko povezani z vratom, hrbtenico in rameni. Pravzaprav vrat, hrbtenica, ramena in boki podpirajo celo telo in s premikanjem pomagajo prenašati energijo do različnih organov. Občutek otrdelosti in bolečine, na katerem koli izmed omenjenih telesnih delov, kaže na energijski zastoj, ta pa je tudi eden od pogostih vzrokov za nastanek bolezni.

Redna vadba Qigong-a doseganja harmonije krepi notranjo energijo in naredi bolj prožne: vrat, ramena, hrbtenico in boke.

Ta sistem krepitve zdravja in višanja vitalnosti je sestavljan iz enajstih vaj, ki so telesno nezahtevne in se izvajajo v počasnem, telesu prijetnem, gibanju. Prvih devet vaj se izvaja stoje na mestu, zadni dve sta posebni zvrsti hoje in se izvajata v gibanju.

SEZNAM VAJ

  1. Držanje Dan tiena (ali Tan Tien) : spodbuja delovanje Dan Tiena, ki je točka, kjer shranjujemo Qi energijo
  2. Vzdigovanje in spuščanje Dan tiena : pozitivno vpliva na pljuča, spodbuja Dan Tien
  3. Odpiranje in zapiranje Dan tiena : spodbuja Dan Tien, intenzivno polni Dan Tien
  4. Lepotica vrti z boki : lajša utrujenost in bolečine v hrbtu, krepi hrbet in ledvica
  5. Obračanje glave in zvijanje telesa : krepi ledvica, pomaga odpraviti prekomerno težo
  6. Opica pogleduje : spodbuja energijski kanal DU (ki poteka ob hrbtenici), lajša hrbtne bolečine
  7. Ptič širi krila : krepi srce in pljuča in pomaga odpravljati depresijo
  8. Veliki medved se preteguje : spodbuja delovanje srca, želodca, krepi hrbtenico, ramena
  9. Podpiranje neba : blagodejno vpliva na pljuča in blaži bolečine v hrbtu
  10. Opičja hoja : krepi hrbtenico, ramena, vrat. S hojo v krogu zbiramo energijo in jo usmejamo v srce, pljuča, ledvice in vranico
  11. Oblačni koraki : izboljša pretočnost, razstruplja telo, blaži težave z artritisom

II. PET DAOISTIČNIH VAJ

ZA KREPITEV POMEMBNIH ORGANOV  IN DOSEGANJE VITALNOSTI

Qigong petih daoističnih vaj je sklop vaj, ki je zasnovan po načelih teorije petih elementov. Sestavljen je tako, da načrtno okrepi pet pomembnih notranjih organov:

pljuča, ledvici, jetra, srce, vranico. Uvodna vaja vitalizira hrbtenico, zaključna pa zbere energijo v Dan Tienu.

TaijiGury

UVODNA VAJA ZA HRBTENICO

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino ramen, kolena blago pokrčena, zadnjica je v položaju, kot da se usedamo, roki sta ob telesu.

Roki vzdigujemo na stran in na gor, dokler ju ne postavimo nad glavo; sočasno vdihujemo.

Nato jih spuščamo na dol in se nagnemo naprej v predklon: najprej prste, nato roki, glavo, zgornji del hrbtenice, srednji in nato spodnji; sočasno izdihujemo. Ko dosežemo z rokami tla, upognemo kolena nekoliko počepnemo in nato roki postavljamo na stran in na gor ter se sočasno vzdigujemo v pokončni položaj.

Vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah.

 

 VAJA ZA PLJUČA

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino ramen. Kolena so blago pokrčena, zadnjica v položaju, kot da se usedamo. Roki sta ob telesu.

Roki premikamo naprej in na gor do višine ramen. Dlani so obrnjene na dol. Sočasno vdihujemo.

Nato obrnemo dlani na gor in roki premikamo narazen in na stran v višini ramen; sočasno izdihujemo.

Dlani obrnemo nato na dol, roki po isti poti vračamo nazaj v položaj, ko so pred nami v višini ramen; sočasno vdihujemo.

Vajo izvedemo vsaj v šestih ponovitvah.

 VAJA ZA LEDVICI

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino in pol ramen. Kolena so blago pokrčena, zadnjica pa v položaju, kot da se usedamo.

Roki postavimo v naslednji položaj: levica je obrnjena z dlanjo na ven v višini desnega čela, desnica pa tako da je hrbtna stran dlani postavljena na levo ledvico.

S prepogibanjem telesa v levo in na dol ter obračanjem dlani na gor zajamemo energijo s tal; sočasno izdihujemo.

Nato s kretnjo nadaljujemo tako, da z zgornjim delom telesa in levo roko krenemo na desno ter na gor, sočasno vdihujemo. Na koncu obrnemo dlan na ven in roko pripeljemo v začetni položaj.

Vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah na levo stan in nato na desno stran.

 VAJA ZA JETRA

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino in pol ramen. Kolena so blago pokrčena, zadnjica pa v položaju, kot da se usedamo.

Levo roko sproščeno iztegnjeno postavimo predse v višini prsnega koša, dlan je obrnjena stran od telesa. Desna roka je postavljena ob boku, dlan je obrnjena na gor.

Izvajamo kretnjo tako, da desna potiska naprej, leva gre na bok. Vsak gib roke se premika naprej izmenično in vsak gib predstavlja tretjino vdiha.

Na ta način en vdih zaključimo z desnico naprej. Nato začnemo izvajati identične premike z levico.

Premika z obema rokama izmenično šteje kot ena ponovitev. Vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah.

 VAJA ZA SRCE

Vajo začnemo vzvajati v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino in pol ramen. Kolena so blago pokrčena, zadnjica je v položaju, kot da se usedamo.

Levico imamo postavljeno v višini prsnega koša. Dlan je obrnjena na dol. Levica je v višini popka; dlan obrnjena na gor; vdihnemo.

Roki z zasukom telesa v pasu premaknemo na levo: levica gre nad glavo, desnica v višino prsnega koša, s kretnjo, ki potiska v levo; sočasno izdihnemo.

Roki nato z dolgo kretnjo na dol in vdihom peljemo predse in z zasukom telesa ter izdihom na desno.

Z gibanjem v leo in desno smo izvedli eno ponovitev. Vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah.

 5 tao vajVAJA ZA VRANICO

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino in pol ramen; kolena blago pokrčena; zadnjica v položaju, kot da se usedamo. Roki sta ob telesu.

Z vdihom roki odpeljemo naprej in na gor, palca in kazalca rok se skleneta v navidezen krog, ki ga postavimo nad glavo. S telesom se nagnemo nekoliko nazaj in pogledamo skozenj. V pasu se zasukamo na levo, še zmeraj gledamo skozenj in sočasno izdihnemo.

Nato se v pasu vrnemo nazaj na sredino; sočasno vdihujemo ter se z izdihom v pasu zasučemo na desno.

Na ta način smo izvedli smo eno ponovitev. Vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah.

 ZAKLJUČNA VAJA

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino in pol ramen; kolena so blago pokrčena; zadnjica pa v položaju, kot da se usedamo. Roki sta postavljeni ob telesu z dlanmi obrnjenimi nazaj.

Roki premikamo v stran, naprej in na gor in ju pripeljemo v višino čela tako, da dlani gledajo stran od nas; sočasno vdihujemo.

Nato roki v zapestju obrnemo; naredimo pesti in ju postavljeni vzporedno potegnemo proti Dan Tien-u ter nato na stran v začetni položaj; sočasno izdihujemo.

Zaključno vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah.

 

III. OSEM ZLATIH VAJ

 

IV. QIGONG ZA ZDRAVO HRBTENICO

 

V. IN ŠTEVILNE KRAJŠE TRADICIONALNE QIGONG OBLIKE ZA PODPORO ZDRAVJU

DIHALNI QIGONG     Dihalni qigong petih elementov in specialne qigong dihalne vaje vam omogočijo poglobiti dihanje in povečati kapaciteto pljuč. Znano je, da pljučna kapaciteta z leti upada, kar je neposredno povezano z upadanjem vitalnosti. Vzdrževanje in povečanje pljučne kapacitete je osnova trdnega zdravja in ohranjanja učinkovitega delovanja imunskega sistema.

LONGEVITY QIGONG          Longevity qigong (Wudang Hunyuan) je enostavna dinamična forma qigong-a, ki izhaja iz kitajske planine Wudang in je od starodavnih časov slovela kot sistem vaj, ki krepi zdravje in omogoča doseganje dolgoživosti. Učinkuje predvsem tako, da krepi pretok življenske energije qi s tem, ko nas nauči, da se znamo povezati z zdravilnimi silami narave. Učinkovitost tega qigong-a temelji na absorbiranju, dovajanju sveže pozitivne energije iz narave v naše energijsko polje (krepitev aure) in izločanju negativne energije stran iz našega energijskega polja.

 

SPROSTITEV      –      ZDRAVJE      –      VITALNOST

 Taijiquan in Qigong šola – za tiste, ki dajo nekaj na kakovost  uma in telesa! 

VPIS ZA VADBO,

KI  POTEKA ČEZ CELO LETO V LJUBLJANI

Predprijava-na-tecaj

 Taijiquan in Qigong   yin-yanšola notranje moči

Društvo Tolmun

šolanje za vzpostavljanje notranje moči in harmonije

e-mail:     solanotranjemoci@gmail.com      ali      e-mail:   info@taichi-sola.si

 tel. ali SMS:        041/430-650        čas: 9:00-18:00

drustvo tolmun krog-cb

©Društvo Tolmun

Vaš elektronski naslov skrbno varujemo in uporabljamo v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 86/04 in 113/05).

Za odjavo iz naše e-poštne liste, prosimo, da v odgovor na naš elektronski naslov info@taichi-sola.si  napišete ODJAVA in pripišete vaš ustrezen elektronski naslov. Hvala za zaupanje!