Qigong za hujšanje in ohranjanje zdrave telesne teže

VADBA, KI ZMANJŠUJE APETIT IN KREPI VITALNOST

TaijiGury Zima je čas, ko veliko presedimo. Je tudi čas bogato obloženih miz, prazničnih pojedin, obiskov; čas, ko je treba poskusiti vsako dobroto. Ob vsem tem pa bi radi ohranili zdravo telesno težo in se ne prenajedali, kaj šele, da bi pridobili kakšen dodaten kilogram ali dva.

Kaj lahko storimo, da ob vsej ponudbi raznolike hrane in mamljivih vonjev ostanemo ravnodušni in vitki in da celo shujšamo?

Ljudje se radi poslužujemo drastičnih ukrepov, da bi zmanjšali telesno težo. Hitre shujševalne diete se zaradi majhnega vnosa kalorij morda obnesejo na kratki rok, vendar pa ni možno, da bi pridobljeno težo ohranili za daljši čas.

Nenaravno prehranjevanje in omejevanje hrane povzročata jo-jo efekt in drastično nihanje telesne teže. Neprimerna dieta pa lahko vodi tudi v motnje prehranjevanja in povzroči poškodbe notranjih organov, upočasnjeno presnovo ter druga neravnovesja v telesu.

Mar ne bi bilo čudovito, če bi lahko brez posebnih težav in odrekanj zmanjšali količino hrane, ki jo zaužijemo, in povečali količino energije, ki jo porabimo?

Povsem možno je, če se držimo načel tradicionalne kitajske medicine in Qigong vodil, ki upoštevajo celovit pristop, tako fiziološki kot psihološki vidik hujšanja.  Cilj vadbe Qigonga pri hujšanju je, da umiri čustva in odpravi stres, zmanjša apetit in odpravi “nezadržne navale” lakote, pospeši prebavo in izboljša presnovo.

Hujšanje po načelih tradicionalne kitajske medicine

 Zdravniki TKM verjamejo, da je izvor prekomerne telesne teže v neravnovesju telesa, kar ga povzroča motnje v delovanju vranice in jeter. Po teoriji petih elementov je vranica odgovorna za pravilno delovanje prebavnega sistema in presnove. Po vodilih TKM iz hrane, ki jo zaužijemo, vsrka hranilne snovi in jih pretvori v Qi, vitalno življenjsko energijo. Neravnovesje v delovanju vranice se kaže kot utrujenost, upočasnjena presnova, zadrževanje vode v telesu, zaprtost, potrtost in zaskrbljenost.

Naloga jeter je, da poskrbi za nemoten pretok Qi in krvi po telesu. Moderen hiter način življenja in kroničen stres lahko negativno vplivata na sposobnost jeter, da delujejo pravilno in neovirano, kar pa posledično povzroči oslabljeno delovanje vranice in celotnega prebavnega sistema ter upočasni presnovo. Neravnovesje v energiji jeter lahko povzroča tudi navale poželenja po hrani in kompulzivno hranjenje.

Qigong je naravna pomoč pri hujšanju in ohranjanju zdrave telesne teže. Vadba Qigonga za hujšanje in ohranjanje zdrave telesne teže neposredno vpliva na Qi vranice in jeter, tako pa odpravi izvorna neravnovesja, ki povzročajo zastoje in s tem posredno tudi pridobivanje telesne teže. Vadba učinkuje na delovanje živčnega, endokrinega in prebavnega sistema, kar najprej pomaga pri razstrupljanju telesa in ga nato krepi ter s tem poveča absorpcijo hranilnih snovi iz hrane, uravna izločanje, nadzororjuje prenajedanje, zmanjša apetit in stanja tesnobnosti. Pri hujšanju namreč ni pomembno samo to, kaj se poje, temveč tudi to, kako je hrana v telesu predelana in prebavljena.

Ključno za doseganje učinkovitosti v Qigongu je tudi ta, da z redno vadbo razvijemo pozornost o tem, kako deluje naše telo. Glavni namen vadbe je, da odkrijemo notranji zemljevid telesa in s tem razvijemo pozornost in nadzor nad dejavniki, ki škodujejo našemu zdravju. Tako spoznamo, da različna mentalna in čustvena stanja, dihanje, gibi in drže, naša notranja energija in energija iz okolja vplivajo na ravnovesje celotnega organizma. In tako je tudi prebavni sistem podvržen veliko zunanjim in notranjim patogenim dejavnikom.

Notranji patogeni dejavniki so lahko različna negativna čustva (žalost, skrb, jeza …), vsi pa poznamo tolažbo s hrano, kajne? Saj ne gre samo za hrano – ponavljajoča stresna ali neprijetna čustvena stanja vodijo v trajno mišično kontrakcijo, kar spremeni delovanje presnove in oslabi sposobnost absorbcije hranilnih snovi iz hrane.

Zunanji patogeni dejavniki so povezani z letnimi časi (veter, mraz, suša, … ), telo pa se spreminja v skladu z letnimi časi. Qigong vam pri tem pomaga tako, da se krepi zavedanje o tem, kaj vase telo potrebuje, da bi se ustrezno odzvalo na te spremembe in tako ostalo v ravnovesju čez celo leto.

Tisti, ki redno izvajajo ustrezne Qigong vaje, pravijo, da so opazili, da se jim je apetit zmanjšal, zato lahko tudi nadzorujejo napade lakote. Če k redni vadbi dodate še zdravo prehrano in zmanjšan vnos kalorij v telo (začnite z malo manjšimi obroki hrane) ter dodate zadostno količino popite tekočine, se bo uspeh zabeležil tudi na tehtnici, ne samo na vašem telesu in počutju.

Vadba Qigonga pri hujšanju je popolnoma naravna oblika izgubljanja kilogramov, saj aktivira uskladiščeno telesno maščobo kot vir energije, nima nobenih stranskih učinkov, kot jih poznamo pri hitrih dietah, ima pa dolgoročen učinek. Naslednje Qigong vaje so učinkovit način za vzdrževanje telesne teže.

QIGONG VAJA VRNITEV POMLADI

jin jang standingVaja razstruplja telo in tako odpravlja spremembe, ki so nastale zaradi motenj v presnovi, nepravilne prehrane in uživanja zdravil. Najbolj učinkuje na presnovo, uravnava delovanje notranjih organov in razbremeni vezivno tkivo. Ko se telo osvobaja toksinov, lahko kite in mišice spet neovirano delujejo.

Enostavna vaja Vrnitev pomladi, je pravzaprav tresenje telesa, telo pripravi, da lahko sprejema svežo energijo, zato je primerna tudi za začetek vsake vadbe.

Vaja se izvaja v srednje hitrem enakomernem ritmu, izvajamo jo 2 do 5 minut .

OPOZORILO: Vaja ni primerna za nosečnice ter v času menstruacije, če je krvavitev močna, saj pospeši krvavitev. Po operacijah, predvsem v trebušnem delu, pa je ta vaja prepovedana. V prvih tednih vadbe je pomembno piti veliko tekočine (vode ali čaja), da se razstrupljanje pospeši.

 1. Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino ramen, kolena blago pokrčena, zadnjica v položaju, kot da se usedamo. Telo je pokončno, roki sta sproščeni ob telesu.

 2. Globoko vdihnemo in zdrsnemo s telesom navzdol tako, da kolena rahlo pokrčimo, telo ostane pokončno, sočasno izdihnemo. Pri tem se popolnoma sprostimo in nato spet v kolenih vzdignemo ter ponovno spustimo. Ko te gibe hitro ponavljamo enega za drugim, nastane tresenje telesa, ki izvira iz predela kolen; stopala so med tresenjem čvrsto na tleh. V nobenem primeru ne vplivamo na dihanje, ampak pustimo, da se dihanja odvija spontano.

POŽIRANJE ZRAKU

ex-4Požiranje zrakU je več kot tisoč let stara Qigong metoda, s katero si zmanjšaš vnos hrane, pri tem pa ohraniš dobro počutje. Pri tej vaji bodite pozorni, da jo izvajate v prostoru, kjer je zrak čist in svež, po možnosti pri odprtem oknu. Še boljše je, če vajo izvajate zunaj, v naravi.

1.)Usedite se na rob stola v sproščenem položaju, telo je pokončno, nogi sta na tleh, roki sproščeno na kolenih. Umirite misli in usmerite pozornost na telo. Dihajte nekaj časa sproščeno in globoko v predel trebuha tako, da se umirite.
2. Nato samo enkrat temeljito vdihnite in pri tem na široko odprite usta.
3. Zaprite usta čvrsto in pogoltnite vdihnjeni zrak na dol kot nekakšen bombon. Pogoltnite večkrat, dokler zrak ne dospe v želodec.
4. Ponovite vajo desetkrat ali tolikokrat, da občutek lakote izgine.

 

ENERGIJSKI POČEPI

imagesVaja krepi največje mišice telesa – mišice nog, zadnjice in bokov, poživlja celoten organizem, pospešuje prebavo in izboljša presnovo. Pritiski na trebuh delujejo kot masaža, ki spodbudi delovanje črevesja. Vaja se izvaja počasi, izvedemo 10 do 20 ponovitev.

1. Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino ramen, kolena blago pokrčena, zadnjica v položaju, kot da se usedamo, telo je pokončno. Eno do dve minuti dihamo globoko, vdihujemo in izdihujemo skozi nos in dihamo trebušno. Ob vdihu gre trebušni del nekoliko naprej, ob izdihu nazaj. Nato roki položimo na predel pod popkom.

2. Počasi se spuščamo v globok počep, hrbet je raven, zgornji del telesa nagnemo naprej, gledamo predse v tla, stojimo na celotni površini stopal. Sočasno izdihnemo temeljito in z rokama pritisnemo na trebuh. Za trenutek obstanemo v počepu.  Nato se dvignemo v prvotni položaj in vajo ponavljamo. Čimvečkrat.

POMEN DOBRO PREŽVEČENE HRANE

pumpkin_eating_elephant

 Daoistično priporočilo za zdravo prehranjevanje se glasi: »Popij svojo hrano.«

 Hrano je torej treba tako prežvečiti, da postane tekočina v naših ustih. To pomaga prebavnim encimom v slini razgrajevati hrano in jo pripraviti, da jo telo laže vsrka. Čimveč prebavnih encimov, lažje bo telo presnavljalo!

Do takrat, ko pride hrana v želodec, je na ta način delo že skoraj opravljeno. Tako pridobimo iz hrane več energije in hranilnih snovi in tudi naši notranji organi delujejo bolje, ker je prebavni proces bolj učinkovit.

SPROSTITEV – ZDRAVJE – VITALNOST

Taijiquan in Qigong   yin-yanšola notranje moči

e-mailsolanotranjemoci@gmail.com ter info@taichi-sola.si 

ali tel/GMS: 041/430-650

©Društvo Tolmun