PET DAOISTIČNIH VAJ

466px-Yin_yang.svg

PET DAOISTIČNIH VAJ ZA KREPITEV

POMEMBNIH ORGANOV  IN DOSEGANJE VITALNOSTI

TaijiGury

Qigong petih daoističnih vaj je sklop vaj, ki je zasnovan po načelih teorije petih elementov. Sestavljen je tako, da načrtno okrepi pet pomembnih notranjih organov: pljuča, ledvici, jetra, srce, vranico. Uvodna vaja vitalizira hrbtenico, zaključna pa zbere energijo v Dan Tienu.

UVODNA VAJA ZA HRBTENICO

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino ramen, kolena blago pokrčena, zadnjica je v položaju, kot da se usedamo, roki sta ob telesu.

Roki vzdigujemo na stran in na gor, dokler ju ne postavimo nad glavo; sočasno vdihujemo.

Nato jih spuščamo na dol in se nagnemo naprej v predklon: najprej prste, nato roki, glavo, zgornji del hrbtenice, srednji in nato spodnji; sočasno izdihujemo.

Ko dosežemo z rokami tla, upognemo kolena nekoliko počepnemo in nato roki postavljamo na stran in na gor ter se sočasno vzdigujemo v pokončni položaj.

Vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah.

VAJA ZA PLJUČA

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino ramen. Kolena so blago pokrčena, zadnjica v položaju, kot da se usedamo. Roki sta ob telesu.

Roki premikamo naprej in na gor do višine ramen. Dlani so obrnjene na dol. Sočasno vdihujemo.

Nato obrnemo dlani na gor in roki premikamo narazen in na stran v višini ramen; sočasno izdihujemo.

Dlani obrnemo nato na dol, roki po isti poti vračamo nazaj v položaj, ko so pred nami v višini ramen; sočasno vdihujemo.

Vajo izvedemo vsaj v šestih ponovitvah.

 

VAJA ZA LEDVICI

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino in pol ramen. Kolena so blago pokrčena, zadnjica pa v položaju, kot da se usedamo.

Roki postavimo v naslednji položaj: levica je obrnjena z dlanjo na ven v višini desnega čela, desnica pa tako da je hrbtna stran dlani postavljena na levo ledvico.

S prepogibanjem telesa v levo in na dol ter obračanjem dlani na gor zajamemo energijo s tal; sočasno izdihujemo.

Nato s kretnjo nadaljujemo tako, da z zgornjim delom telesa in levo roko krenemo na desno ter na gor, sočasno vdihujemo. Na koncu obrnemo dlan na ven in roko pripeljemo v začetni položaj.

Vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah na levo stan in nato na desno stran.

 

VAJA ZA JETRA

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino in pol ramen. Kolena so blago pokrčena, zadnjica pa v položaju, kot da se usedamo.

Levo roko sproščeno iztegnjeno postavimo predse v višini prsnega koša, dlan je obrnjena stran od telesa.

Desna roka je postavljena ob boku, dlan je obrnjena na gor.

Izvajamo kretnjo tako, da desna potiska naprej, leva gre na bok. Vsak gib roke se premika naprej izmenično in vsak gib predstavlja tretjino vdiha.

Na ta način en vdih zaključimo z desnico naprej.

Nato začnemo izvajati identične premike z levico.

Premika z obema rokama izmenično šteje kot ena ponovitev. Vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah.

VAJA ZA SRCE

Vajo začnemo vzvajati v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino in pol ramen. Kolena so blago pokrčena, zadnjica je v položaju, kot da se usedamo.

Levico imamo postavljeno v višini prsnega koša. Dlan je obrnjena na dol. Levica je v višini popka; dlan obrnjena na gor; vdihnemo.

Roki z zasukom telesa v pasu premaknemo na levo: levica gre nad glavo, desnica v višino prsnega koša, s kretnjo, ki potiska v levo; sočasno izdihnemo.

Roki nato z dolgo kretnjo na dol in vdihom peljemo predse in z zasukom telesa ter izdihom na desno.

Z gibanjem v leo in desno smo izvedli eno ponovitev. Vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah.

VAJA ZA VRANICO

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino in pol ramen; kolena blago pokrčena; zadnjica v položaju, kot da se usedamo. Roki sta ob telesu.

Z vdihom roki odpeljemo naprej in na gor, palca in kazalca rok se skleneta v navidezen krog, ki ga postavimo nad glavo. S telesom se nagnemo nekoliko nazaj in pogledamo skozenj. V pasu se zasukamo na levo, še zmeraj gledamo skozenj in sočasno izdihnemo.

Nato se v pasu vrnemo nazaj na sredino; sočasno vdihujemo ter se z izdihom v pasu zasučemo na desno.

Na ta način smo izvedli smo eno ponovitev. Vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah.

ZAKLJUČNA VAJA

Vajo začnemo v položaju, ko so stopala vzporedno in narazen za širino in pol ramen; kolena so blago pokrčena; zadnjica pa v položaju, kot da se usedamo. Roki sta postavljeni ob telesu z dlanmi obrnjenimi nazaj.

Roki premikamo v stran, naprej in na gor in ju pripeljemo v višino čela tako, da dlani gledajo stran od nas; sočasno vdihujemo.

Nato roki v zapestju obrnemo; naredimo pesti in ju postavljeni vzporedno potegnemo proti Dan Tien-u ter nato na stran v začetni položaj; sočasno izdihujemo.

Zaključno vajo izvedemo vsaj v treh ponovitvah.

5 tao vaj

SPROSTITEV      –      ZDRAVJE      –      VITALNOST

Taijiquan in Qigong šola – za tiste, ki dajo nekaj na kakovost  uma in telesa! 

Taijiquan in Qigong   yin-yanšola notranje moči

e-mailsolanotranjemoci@gmail.com ter info@taichi-sola.si 

©Društvo Tolmun