Dihanje in vitalnost

 

466px-Yin_yang.svg

PAA308000032Dihanje je izjemno učinkovit način, s katerim lahko vplivamo na naše notranje stanje.

Pravilno, globoko dihanje je pomembno z vidika zdravja, povečuje vitalnost in nas sprošča. Za naravno oziroma globoko trebušno dihanje je značilno, da aktivno uporabljamo trebušno prepono. Ob vdihu se trebušni del izboči in ob izdihu vpade. Uporaba prepone pri dihanju omogoča bistveno več notranjega prostora za vdih, kot pa dihanje z prsnim košem.

S tem, ko začnemo dihati globoko, trebušno, se dihanje upočasni in dosežemo intenzivno stanje sprostitve.

Povprečno število vdihov odraslega človeka v mirovanju je 16 na minuto; 6 vdihov na minuto pa velja za osebo, ki nekaj časa vadi trebušno dihanje.

Ključ do naravnega trebušnega dihanja je, da ne posegamo v dihanje, temveč pustimo, da si vdih in izdih sledita sama od sebe. Pravilno globoko trebušno dihanje povzroči, da se tudi najmanjše krvne žile – kapilare v telesu temeljito prekrvavijo in oskrbijo s kisikom.

Pet kvalitet, ki so pomembne za pravilno, sprostilno trebušno dihanje :

POČASI – pomeni počasen dihalni ritem, brez hitenja

DOLGO – pomeni, da je dih dolg, pretok zraka je  miren

GLOBOKO – pomeni, da je dih globok in ga spustimo na dol v center (dan tien – 5 cm pod popkom)

NESLIŠNO – pomeni, da dihamo neslišno in lahkotno, tako pri vdihu kot pri izdihu

TEKOČE – dihanje teče gladko, neprekinjeno, in ne v trzljajih

 

Osnovna sprostilna vaja primerna za vsakogar:

LZM095SPROSTILNO TREBUŠNO DIHANJE

Pri dihanju v predel centra (dan tien točka, ki se nahaja 3-5 cm pod popkom in znotraj, na sredini trebušne votline) si predstavljajte, da je ta vaša točka kot majhen balon, ki se pri dihanju polni in prazni.

Ne osredotočajte se na pljuča, ki dejansko izvajajo dihanje, osredotočite se na predstavo majhnega balona v vašem trebušnem delu.

Poskušajte zaznati različne površine vašega balon: od spredaj – od trebušne mišice, od zadaj – spodnji del hrbta, hrbtenico, s strani – vaše bočne dele, od spodaj – presredek in od zgoraj – namišljeni strop.

Vizualizirajte ta vaš balon: kako se prazni ob izdihu in kako se polni ob vdihu in kako pritiska proti vsem tem površinam in se širi na vse strain neba.

Vodila:

1) Dihanje se vrši skozi nos. Pustimo, da se dogaja samo od sebe. Osredotočimo se samo na naše spremljanje dihanja in zaznavamo, kaj se dogaja.

2) Ko vdihujemo, pokušamo začutiti, kako z zrakom polnimo trebušni del in ne pljuč. Pazimo, da se rebra in prsni koš ne premikajo.

3) Da bi ostali osredotočeni in da ne dovolio umu, da odtava, lahko sledimo številu vdihov, ki se jih izvede: 9, 18 ali 36 vdihov. Pomembno je, da se ne napenja mišic, ki sodelujejo pri dihanju.

 

Sprostilna vaja, ki združuje elemente dihanja, notranje predstave in neslišnega ponavljanja določenih besed, da ustvari intenzivno stanje sprostitve, je Nei Yang Gong.

 

kodaVAJA NOTRANJE NEGE – Nei Yang Gong je sprostilna meditacija in je na Kitajskem poznana kot ena izmed najbolj razširjenih metod vadbe sprostitve.

Ker je zelo lahkotna oblika sprostilne meditativne vadbe, jo lahko uporablja prav vsak. Krepi vse notranje organe, učinkovito odpravlja stres, izboljšuje prebavo in izboljšuje kvaliteto spanja.

To sprostilno tehniko lahko vadimo stoje, leže na hrbtu ali na boku. Pri tej vadbi kombiniramo dihanje z neslišnim ponavljanjem zdravilnih besed. Dihanje mora biti trebušno. Po tem, ko obvladamo tehniko, se osredotočimo na točko dan tien – center pod popkom.

Izvajanje vaje :

Dihamo skozi nos, tako pri vdihu kot pri izdihu.

Sprva nekaj minut dihamo na sprostilen, naraven način. Ko začnemo vdihovati v polje trebuha pod popkom, položimo konico jezika na gornje nebo in hkrati izgovorimo v sebi neslišno besede: “JAZ SEM “.

Potem za trenutek zadržimo zrak in neslišno izgovorimo: “MIREN … IN “.

Nato pustimo, da jezik zdrsne na dol in se dotika spodnjega neba, stočasno izdihujemo in neslišno izgovarimo: “SPROŠČEN”.

Na ta način smo zaključili en cikel vaje in začnemo spet s prvim korakom (vdih in “jaz sem”).

Vajo izvajamo od 15 do 30 minut.

Kdor ima težave s srcem ali visokim pritiskom, ne zadržuje dihanja. Enostavno pusti, da si vdih in izdih spontano sledita ter uskladi izgovarjanje besed z lastnim vdihom in izdihom.

Opisane vaje so učinkovito orodje na poti doseganja sprostitve. Redna vsakodnevna vadba pa prinaša prijetno umirjenost v življenje.

Kdor si želi tehnike dihanja in sproščanja bolj temeljito spoznati in se naučiti naprednejših oblik, naj stopi v naše vrste.

Pri nas poleg rednih vadb in učenj po programu občasno organiziramo tudi delavnice s to tematiko: Veščine celostne sprostitve, Kako živeti modro s stresom, Dihalni qigong petih elementov in Umetnost dihanja.

idrijski tolmun divje babe

  Ko ste v dvomih, kdaj potrebujete sprostitev, pa se spomnite reka neznanega avtorja:

»Pravi čas da se sprostiš, je takrat, ko nimaš časa za to.«

 

e-mail:   solanotranjemoci@gmail.com  ter   info@taichi-sola.si 

ali   tel/GMS: 041/430-650

©Društvo Tolmun