DIHALNI QIGONG PETIH ELEMENTOV

 DIHALNI QIGONG PETIH ELEMENTOV

 za

POVEČANJE VITALNE KAPACITETE

KREPITEV PLJUČ

page0_2

Pogosto se Qigong enači z dihalnimi vajami in resnično drži, da je pomemben del Qigong-a povezan z dihanjem, kot načinom,  kako se učinkovito sprostiti in zbirati vitalno energijo Qi. Poseben pomen v Qigong-u ima ukrepitev pljuč kot organa, ki je zelo ključen za  vitalnost in vzdrževanje imunskega  sistema. Dihalni chi kung petih elementov je sistem vaj, ki nas uči veščine, kako poglobiti naše dihanje, dihati s celotno površino pljuč, kar poveča našo kapaciteto pljuč.

Znano je, da povečana vitalna kapacita Qigonga slovi po zdravilnih učinkih na celostni ravni, krepi pet najpomembnejših organov: pljuča, jetra, ledvici, srce in vranico. Uskladi in uravnovesi pet tipov energij, ki jih po tradicionalni kitajski medicini mora imeti vsakdo v ravnotežju, če hoče biti zdrav in se počutiti dobro. Povezovanje z zdravilnimi energijami narave in odpiranje meridianov (energijskih poti) do pomembnih notranjih organov sproži samozdravilne procese v telesu.

1. VAJA ZA PLJUČA

Postavljeni smo z nogami za širino ramen narazen, roki začnemo vzdigovati na gor tako, da sta prekrižani v zapestjih, desna je nad levo, sočasno vdihujemo. Ko roki pripeljemo približno do višine grla, so rebra razprta, nato začnemo vzdigovati komolce na gor in pri tem odpiramo ključnični del, na najvišji točki premaknemo komolce nazaj in jih obrnemo nekoliko nazaj. Nato širimo roki narazen in na stran z dlanmi, obrnjenimi na gor. Ko pripeljemo roki približno do višine ramen končamo vdih. Nadaljujemo tako, da gresta roki na dol in skupaj, v kolenih se nekoliko posedemo in s pregibom telesa v zgornjem delu iztiskamo zrak iz pljuč. Sočasno pripeljemo roki predse v višini trebuha in z dlanmi, obrnjenimi na gor, dokončamo izdih.

  2. VAJA ZA JETRA

Nadaljujemo iz prejšnjega položaja, začnemo se dvigovati, roki vzdigujemo na stran ter ju v polkrožni kretnji pripeljemo predse v višini ramen, sočasno vdihujemo. Nadaljujemo kretnjo tako, da roki vzdigujemo naprej in na gor, nad glavo, sočasno razširimo oči. Ko sta roki iztegnjeni nad glavo, ju še nekoliko potiskamo na gor in ju spuščamo na stran ter na dol. Ko ju pripeljemo do višine ramen, končamo vdih. Nato roki spuščamo na dol in skupaj, sočasno se posedemo v kolenih in s pregibom telesa v zgornjem delu iztiskamo zrak. V končnem položaju pripeljemo roki predse v višini trebuha, dlani sta obrnjeni druga proti drugi.

3. VAJA ZA LEDVICI

Nadaljujemo iz prejšnjega položaja, roki postavimo nekoliko narazen, z dlanmi, obrnjenimi naprej, ju potiskamo nazaj, sočasno se s telesom nagibamo nazaj in vdihujemo. Roki nato postavljamo na stran in na gor ter ju iztegnjeni pripeljemo nad glavo, pri tem dokončamo vdih. Sledi kretnja, pri kateri se z iztegnjenimi rokami pripogibamo naprej in na dol, sočasno izdihujemo. Kretnjo nadaljujemo tako, da se globoko pripognemo, z rokama nadaljujemo gib mimo stopal nazaj in na gor. Nato iztegnjeni roki nad hrbtom položimo prekrižani na hrbet, trikrat potresemo zgornji del telesa, da do konca izdihnemo in za trenutek obmirujemo.

4. VAJA ZA SRCE

Nadaljujemo iz prejšnjega položaja tako, da pogledamo na gor in se hitro postavimo v položaj, ko smo s pokrčenimi koleni in telesom nagnjeni naprej ter imamo roke pred sabo blizu glave z dlanmi, obrnjenimi naprej, izvedemo delni vdih. Nato se postavljamo pokonci, roki vzdignemo na gor in ju nato spustimo na dol predse v višini prsnega koša. Roki postavimo blizu telesa nekoliko na stran in dokončamo vdih. Nato roki potiskamo naprej, sočasno izdihujemo. Na koncu se posedemo v kolenih, sprostimo zapestja tako, da sproščene prste usmerimo na dol in pustimo glavo, da klone naprej, dokončamo izdih.

5. VAJA ZA VRANICO

Nadaljujemo iz prejšnjega položaja tako, da postavimo glavo pokonci, usmerimo levo dlan proti sebi in jo približamo prsnemu košu, sočasno vdihujemo. Nato usmerimo še desno dlan k sebi in jo približamo prsnemu košu. Roki, ki sta sedaj postavljeni pred prsnim košem, postavljamo nekoliko na gor in na stran ter dokončamo vdih. Sledi polkrožna kretnja na dol, pri kateri odpremo usta in sočasno izdihujemo. Ko roki pripeljemo predse v višini trebuha z dlanmi, obrnjenimi na gor, nadaljujemo tako, da s hitro kretnjo vržemo roki v zapestjih naprej in sočasno glasno izdihnemo. Zaključimo tako, da z vdihom roki z dlanmi, obrnjenimi na dol, potegnemo k sebi v višini prsnega koša in ju nato z izdihom spustimo na dol, na predel pod popkom.

 smsunworship

SPROSTITEV      –      ZDRAVJE      –      VITALNOST

Taijiquan in Qigong šola – za tiste, ki dajo nekaj na kakovost telesa in uma! 

Taijiquan in Qigong   yin-yanšola notranje moči

e-mailsolanotranjemoci@gmail.com ter info@taichi-sola.si 

©Društvo Tolmun