Koliko česa potrebujem ?

Če se želiš napolniti, moraš najprej dovoliti, da se izprazneš.

Dao De Jing; Lao Tzu (6.stol pr.n.št.)

12-glass-of-water

V razmislek:

Velikokrat na vadbi slišimo: piti; piti vodo; ne čakat, da si žejen… Res je!

Vročina kar pobira vodo iz nas. In žejo začutimo šele, ko smo že dehidrirani.

Naše telo je dobesedno prežeto z vodo: pljuča vsebujejo 90% tekočin, kri 82%, koža 80%, mišice 75%, možgani 70%, kosti 22% … Ko dihamo, se gibljemo, potimo … trošimo tekočine. Že najmanjša dehidracija odnaša naše moči in nas hitreje dela utrujene.

Kako vemo, da smo dehidrirani? Najlažje to ocenimo po barvi urina. Seveda, upoštevati je treba dejstvo, da urin obarva tudi hrana, posebej tista rdeče-oranžna. Barvna lestvica urina nam je le v vzpodbudo in pomoč.

12-urin-barva-hidracija

Koliko vode potrebujemo? Vsekakor je odvisno od letnega časa, od stanja telesa, od načina gibanja in od telesne mase. Poleti potrebujemo več, pozimi manj (če nismo v zelo vročih in suhih prostorih).

Ko imamo vročino, ko se bolj intenzivno gibljemo, ko jemljemo zdravila ali zelišča, prehrambene dodatke, potrebujemo več. Odrasel moški povprečne velikosti in teže potrebuje približno 3 litre vode dnevno, ženska 2,2 litra, otroci ustrezno manj glede na velikost in težo.

Pitje vode je nadvse pomembno za pravilno delovanje telesa: uravnava telesno temperaturo, vlaži membrane in sluzne poti, ščiti organe in tkiva, podmaže sklepe, lajša odplavljanje toksinov in s tem ohranja zdravje jetrom in ledvicam, prinaša hrano in kisik vsem celicam, pomaga razstapljati hranila, onemogoča zastoje, posebej tiste v črevesju in danki.

Veliko vnosa zdravega Qi in vode v telo omogočata več pretočnosti, hranjenje in čiščenje telesa. Vsekakor je pomembno, da v telo vnašamo mlačno ali toplo vodo enakomerno čez cel dan. Priporočljivo je pitje po požirkih.

13-jess-dolomiti-jezerc

Zakaj po požirkih?

Zanimiva je stara anekdota (citirana v različnih variantah), ki razlaga globji pomen pitja po požirkih.

Učitelj je pred učenci dvignil kozarec vode, odpil požirek in vprašal:

“Koliko je težek ta kozarec vode? 5 dkg? 10? 20?

Odvisno, koliko vode smo prilili in koliko odpili, ane?

Teža vode ni toliko pomembna. Precej bolj pomembno je, koliko časa in kako držim kozarec v roki.

Če kozarec z vodo držim minuto, je še v redu. Če držim uro in bo roka iztegnjena, bo dlan začela trepetati.

Če kozarec z vodo držim cel dan in iz njega ne pijem, bom ščasoma začutil mravljince in roka bo drevenela.

Telo se troši in pride do zastoja.

To je podobno kot z nenehnim razmišljanjem.

Ko nenehno mozgam čez cel dan, bom zvečer zmatran in ne bom mogel zaspati.

Človek potrebuje premore, da se misli “notranje obdelajo”. Potrebuje majhne korake.

Podobno je tudi s problemi in s skrbmi.

Če jih dlje zadržujem, se njihovo breme potencira.

In ta teža se nalaga, hromi in blokira reševanje problemov in ne morem priti do rešitve.

V življenju je zato na vseh ravneh potrebno se naučiti dozirati in upoštevati lasten ritem:

vdih, izdih; požirek vode, počitek; razmislek, odmislek; delovanje, počitek.

Torej, ko boš naslednjič v roke vzel kozarec vode, odpij požirek in kozarec odloži.

In postopek ponavljaj v ritmu potrebe.”

14-family-a

Zasukaj svoje demone v umetnost;

Svoje sence v prijatelje;

Svoje strahove v gorivo;

Svoje spodrsljaje v učitelje;

Svoje šibkosti v vzrok za boj.

Ne zavrži svojih bolečin

temveč, recikliraj svoje srce.

(Andrea Balt)

© Društvo Tolmun tai chi kung vadba v Ljubljani: http://taichi-sola.si/