Moteče prekinjanje upočasni našo učinkovitost

09-raca qigong-moj  V sebi nosimo neomeje možnosti, ki omogočajo uspešno in kvalitetno delovanje. Pa vendar marsikdo zvodeni v drobnjakarskem vsakdanu. Dandanes je ogromno takega, kar preusmerja našo pozornost. Večje število ljudi, ki nas obdaja in zahteva tako ali drugačno pozornost; mediji kot so televizija, radijo, oglasi, reklame, internet, e-pošta, telefon, i-pad, fotkanje … vse to krade našo pozornost in nas usmerja na opazovanje dogajanja okoli sebe ter raztrešči našo pozornost.  Žal se to odraža v vse večjem številu nesreč in poškodb, ki so vezani na motnje v času vožnje, ko voznik ob vožnji istočasno odgovarja na mobilno sporočilo. Statistika nesreč kaže, da je nevarno tudi odgovarjanje na mobilna sporočila v času hoje.

V New Yorku je bilo v prejšnjem letu sprejetih na urgenco več kot 1500 peščev, ki so se poškodovali v času hoje, ker so vmes pisali SMS sporočila. Študija New York’s Stony Brook University iz leta 2012 je pokazala, da obstaja kar 60% možnosti, da se poškodujemo, če v času hoje nekaj drugega zmoti našo pozornost. Padci v času hoje so lahko mili, lahko pa tudi katastrofalni: osebe so padle na cestišče pod avto, v fontane ali pa so se zaleteli v kovinske drogove ali z glavo udarili v betonske robnike.

Slaba pozornost ne vodi samo v možnost nesreč, temveč predstavlja tudi slabšo produktivnost in zmanjšuje možnost osebnega uspeha. Niso potrebne študije glede tega. Vsakdo, ki se opazuje in je do sebe kritičen, ve, da se ob motenju ne da ustvarjati. Kvaliteta osebnega uspeha je zelo odvisna od lastne osredotočenosti. Blestimo, ko se celovito posvetimo samo eni zadevi.

               Eno učenje ustvari vse profesije. (rek)

Tega se dobro zavemo, ko vadimo taijiquan ali qigong. Naša glava je polna zadevic, s katerimi smo se ukvarjali čez dan. Izvajanje forme pa zahteva kvalitetno osredotočenost in usmerjanje misli na harmoničen potek gibov.

Včasih je to zelo težko, saj nam misli begajo na “sto-in-en-problem”. Še bolj to raztreščenost zaznamo v času mirujoče meditacije. V meditaciji je osredotočenost na Dantien težko doseči, saj misli dobesedno švigajo. Z redno vadbo pa se naučimo skoncentrirati na vsako posamezno potezo.

Usmerjenost na izvajanje manj stvari naenkrat vodi v osredotočenost. Ko misli usmerimo na Dantian kot center telesa, kot na vzvodno ročico, s katero določamo smer gibanja, lahko rečemo, da delujemo z eno zadevo. Ko izvedemo premik telesa v enem gibu, delujemo z naslednjo eno zadevo. Ker vse izvajamo počasi, se lažje skoncentriramo na to Eno. Naša osredotočenost nas vodi iz giba v gib, v njegovo enakomerno in tekoče izvajanje. Ob zaključku smo neizmerno srečni in zadovoljni nad lastno izvedbo in lastnim uspehom.09-pika polonica pika

Na tak način se v nas nalaga veselje. Ko vase naložimo več in več veselja, smo bolj stabilni, bolj previdni in to zmanjšuje tudi dojemljivost za stres. Površno ukvarjanje z več zadevami hkrati sicer lahko prinese trenutke sreče, vendar se veselje v nas ne nalaga in ne gradi stabilne podlage, zato ostajamo dojemljivi za stres in to čez čas nagrizlja zdravje.

Taijiquan je oblika meditativnega gibanja, ki zahteva obilico pozornosti in osredotočenosti na eno v času, ko drsimo iz ene postavitve v drugo. Zato tak način gibanja omogoča zmanjševanje stresa in nalaga veselje in zadovoljstvo s samim seboj. Na ta način se lahko dvignemo nad vsakodnevne prekinitve in motnje in dosežemo stanje, ki omogoča pozitivnost na vseh nivojih. Poveča se naša ustvarjalnost in posredno tudi uspešnost.

Ukvarjanje z vsakodnevni opravki nalaga odgovornost in prekinja tok harmoničnega delovanja telesa. Zahteva, da se istočasno ukvarjamo z več nalogami naenkrat, moti in prekinja naš enostaven tok Enosti. Ker se to ukvarjanje ponavlja in ponavlja, že postaja nekakšno “urjenje tistega, kar nas moti”. Je nekakšen zlovešč cikel, v katerega se zaradi ponavljanj vpnemo sami. Zlovešč imenujemo zato, ker nam jemlje energije, kar nedvomno vodi v nepozornost, nesreče, neuspeh, nezadovoljstvo in čez leta v bolezen.

Kompleksne oblike qigonga, kot je tudi taijiquan, so sredstvo, ki pomaga presekati ta zlovešči cikel, saj uri usmerjenost, pozornost in osredotočenost na en gib, na eno kvalitetno potezo, na eno nalogo v določenem trenutku.

Z redno vadbo na ta način v telesno pomnenje začnemo nalagati pravilen vzorec, ki krepi koncentracijo in fokus z zavedanjem. Ti popravki se v nas začenjajo nalagati že v prvem letu vadbe. Z vadbami v naslednjih letih pa v sebi ustvarjamo nov trden temelj in kasneje zalogo kvalitetnih vzorcev, ki vodijo do vseživljenjske sreče, samozadovoljstva in uspešnega delovanja ter ustvarjanja nasploh.

10-cloud hands good life

Telo nam vedno prisluškuje in se na šepet odziva.

Smeh je svetloba na oknu tvojega obraza,

ki vsem pove, kako si …